Skip to content ↓

Władze Wydziału

Władze Wydziału Inżynierii Materiałowej i Ceramiki

  • Kieruje działalnością wydziału i reprezentuje go na zewnątrz.
  • Opracowuje strategię rozwoju wydziału spójną ze strategią rozwoju Uczelni uchwalaną przez Senat.
  • Zwołuje i prowadzi posiedzenia rady wydziału oraz wykonuje jej uchwały.
  • Sprawuje nadzór nad administracją i gospodarką wydziału przy pomocy dyrektora administracyjnego wydziału.
  • Ustala harmonogram zajęć prowadzonych przez wydział i kontroluje jego realizację.
  • Wnioskuje o utworzenie, likwidację lub przekształcanie katedr.
  • Wnioskuje do Rektora o zatrudnienie na wydziale, na podstawie mianowania lub umowy o pracę, osób na stanowiska nauczycieli akademickich, zgodnie z ustawą i Statutem.
  • Dba o przestrzeganie prawa oraz bezpieczeństwo i porządek na wydziale.
  • Podejmuje decyzje dotyczące funkcjonowania wydziału przewidziane w ustawach, Statucie, regulaminie studiów pierwszego i drugiego stopnia, regulaminie studiów doktoranckich, regulaminie studiów podyplomowych, regulaminie organizacyjnym Akademii Górniczo-Hutniczej, zarządzeniach Rektora oraz innych, niezastrzeżonych dla pozostałych organów Uczelni lub dla kanclerza.
  • Nadzór nad badaniami.
  • Rozpatrywanie wniosków o dofinansowanie lub przygotowanie ich do zgłoszenia prorektorowi ds. nauki.
  • Rozwój kadry naukowej.
  • Ochrona praw autorskich i patentów.
  • Reprezentowanie wydziału na zewnątrz w sprawach badawczych.
  • Współpraca z zagranicznymi naukowcami.
  • Nadzór nad ewentualną komercjalizacją wyników.
  • Nagradzanie za działalność naukową.
  • Koordynacja spraw związanych z organizacją seminariów wydziałowych.

dr hab. inż. Aneta Zima, prof. AGH

tel. +48 12 617 22 36

e-mail: azima(at)agh.edu.pl

 

  • Odpowiada za realizację na Wydziale procedur ogólnouczelnianych i wydziałowych związanych z jakością kształcenia oraz wdrażanie wszelkich zmian dotyczących kształcenia według obowiązujących przepisów.
  • Odpowiada za jakość kształcenia na kierunkach studiów prowadzonych na Wydziale.
  • Odpowiada za przygotowanie i realizację procedur akredytacyjnych dotyczących kształcenia.
  • Organizuje proces rekrutacji na studia I i II stopnia.
  • Sprawuje nadzór nad planami studiów, programami kształcenia i sylabusami:
    • przyznawanie urlopu dziekańskiego, 
    • zgoda na powtarzanie semestru,
    • terminy składania prac magisterskich i dyplomowych,
    • wpis na kolejny semestr,
    • zmiany formy studiów,
    • przedłużenie sesji egzaminacyjnej,
    • przyznanie wpisu warunkowego na następny semestr,
    • przyznanie egzaminu komisyjnego,
    • przyznanie zawieszenia studiów,
    • przyznanie indywidualnego programu studiów.

prof. dr hab. inż. Jan Deja

tel. +48 12 617 24 59

e-mail: deja(at)agh.edu.pl

 

  • Nadzór nad współpracą Wydziału z innymi jednostkami w kraju i za granicą.
  • Współpraca z otoczeniem gospodarczym, inicjowanie i organizacja długoterminowej współpracy z przemysłem.
  • Działania na rzecz powiązania dydaktyki (przedmioty technologiczne) z potrzebami i wymaganiami przemysłu.
  • Wykorzystanie fachowców – praktyków w procesie dydaktycznym.
  • Nadzór nad działaniami informacyjnymi  i promocyjnymi.
  • Nadzór nad działalnością międzynarodową Wydziału.
  • Koordynacja przedsiębiorczości akademickiej.
  • Transfer wiedzy i technologii.

dr hab. Bartosz Handke, prof. AGH

tel. +48 12 617 25 24

e-mail: bhandke(at)agh.edu.pl 

 

  • Nadzoruje gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z tokiem studiów oraz jej sporządzanie zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  • Podejmuje decyzje w sprawach studenckich.
  • Sprawuje opiekę nad działalnością samorządu studenckiego oraz inicjuje, promuje i wspiera studencki ruch naukowy, sportowy i kulturalny.
  • Odpowiada za ofertę edukacyjną Wydziału, którą dostosowuje do obowiązujących standardów i strategii Wydziału.
  • Zapewnia studentom pierwszego roku odpowiednią informację, opiekę i szkolenia.
  • Koordynuje kontakty i współpracę ze szkołami.
  • Nadzoruje funkcjonowanie systemu udzielania pomocy materialnej studentom.
  • Sprawuje nadzór nad organizacją i przebiegiem praktyk.
  • Nadzoruje ubezpieczenia studentów i doktorantów powyżej 26 roku życia.
  • Koordynuje działalność opiekunów roczników studiów.
  • Pełni nadzór nad funkcjonowaniem systemu Dziekanat i USOS.

Dyrektor Administracyjny Wydziału Inżynierii Materiałowej i Ceramiki AGH

mgr Renata Augustyn

tel. +48 12 617 30 31

e-mail: dyrektorceramika(at)agh.edu.pl 

 

  • Organizacja, koordynacja i nadzór nad funkcjonowaniem administracji Wydziału w zakresie jej wszystkich obowiązków zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    • wsparcie wydarzeń organizowanych lub współorganizowanych przez Wydział.
  • Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki lokalami i utrzymania porządku, w tym:
    • koordynacja konserwacji technicznej pomieszczeń i urządzeń, współdziałanie ze służbami technicznymi Uczelni, organizacja i koordynacja remontów oraz inwestycji,
    • współdziałanie ze służbami remontowymi i inwestycyjnymi Uczelni,
    • zabezpieczania i ubezpieczania pomieszczeń, majątku itp.
  • Nadzorowanie spraw kadrowo-płacowych.
    • ustalanie zakresów obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników jednostki,
    • kontrola dyscypliny pracy i nadzór nad pełnym wykorzystaniem czasu pracy.
  • Organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie prawidłowego obiegu dokumentów.
    • koordynacja prac biblioteki i archiwum Wydziału.
  • Reprezentowanie Wydziału w kontaktach z administracją centralną, w tym: w sprawach gospodarczo-organizacyjnych.
  • Zapewnia spełnianie wymogów w zakresie sprawozdawczości, poza sprawozdawczością dotyczącą sfery finansowej.
  • Prowadzenie spraw z zakresu BHP na Wydziale.

Z-ca Dyrektora Administracyjnego Wydziału ds. finansowych

mgr inż. Bartosz Ostrowski

tel. +48 12 617 22 40

e-mail: bartoszo(at)agh.edu.pl 

 

  • Zapewnienie sprawnej obsługi finansowej działalności podstawowej - dydaktycznej i badawczej.
  • Organizacja prowadzenia zamówień publicznych na Wydziale i zapewnianie zgodności z prawem.
  • Bieżącą analizę sytuacji finansowej Wydziału oraz opracowywanie i przekazywanie Dziekanowi propozycji jej optymalizacji.
  • Nadzór nad prowadzeniem dokumentacji finansowej Wydziału oraz jej archiwum w tym również m.in.
  • Kontrola wstępna celowości zaciągania zobowiązań finansowych.
  • Kontrola bieżąca dokumentów finansowych Wydziału pod względem merytorycznym, formalno-rachunkowym.
  • Zapewnienie dyscypliny finansowej i racjonalnego wykorzystania posiadanych środków zgodnie z decyzjami uprawnionych władz wydziału.
  • Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki majątkiem ruchomym, z zastrzeżeniem kompetencji przewidzianych dla dziekana.
  • Zapewnienie terminowego przekazywania dokumentów finansowych i rodzących skutki finansowe do administracji centralnej i kontrahentów zewnętrznych.
  • Monitorowanie zapłaty należności Wydziału.

Stopka